Hostesky
Hostesky na firemní akce jsou profesionálky, které pomáhají s organizací a příjemným průběhem firemního setkání, konference, večírku nebo jiného podnikového eventu. Jejich úlohou je uvádění hostů, aby se cítili vítáni a pohodlně. Hostesky odpovídají na případné dotazy a zejména vytváří milou a ničím nerušenou atmosféru. Hostesky mají za úkol zlepšit celkový zážitek hostů a podpořit profesionální atmosféru události. Jejich role je důležitá při vzniku pozitivního dojmu a zajištění hladkého průběhu akce. Cílem hostesky na firemním večírku je vytvořit spokojenou a relaxační atmosféru, ve které se budou hosté cítit dobře a budou si užívat večírek plnými doušky společně s kolegy anebo partnery.
Jakou činnost hostesky obvykle vykonávají? Obecně hostesky na firemním večírku mohou plnit různé úkoly a povinnosti v závislosti na specifikách akce. Mezi jejich často vykonávané činnosti patří například tyto:
Vítání hostů
Hostesky přivítají hosty na vstupu a pomohou jim se zorientovat v prostorách.
Informace a směrování
Poskytují informace o programu akce, umístění různých místností, panelů, workshopů nebo prezentací. Mohou také směrovat hosty na místa, kde se konají jednotlivé aktivity.
Registrace
Na firemních akcích mohou hostesky pomáhat s registrací hostů, přijímáním a vydáváním identifikačních karet, brožur, propagačních materiálů, apod.
Osvětlení a doprovod hostů
Hostesky mohou doprovázet hosty na jejich místa a zajistit vhodné drobné osvětlení nebo další služby, jako je nabídka welcome drinku, aperitivu či informace o umístění toalet.
Podpora programu či prezentací
Hostesky pomáhají s technickou podporou prezentací, například s ovládáním projektoru, zajištěním mikrofonů, kontrolou dodržování časového harmonogramu nebo distribucí materiálů. Zajišťují organizaci programu večírku, kupříkladu sledováním časového harmonogramu, upozorňováním hostů na různé aktivity nebo předáváním mikrofonu pro případné projevy.
Catering
Hostesky na firemních akcích asistují při servírování jídel a nápojů, doplňují občerstvení nebo shromažďují prázdné skleničky. Mohou provádět úpravu stolů a dále vytvářejí vhodného prostředí pro stravování.
Komunikace a představování
Hostesky mohou rovněž diskrétně komunikovat s hosty, představovat je ostatním účastníkům a tím podpořit, aby se všichni hosté cítili naprosto komfortně a vřele vítáni.
Promoční aktivity
V některých případech mohou hostesky také pomáhat s promočními aktivitami, jako je rozdávání propagačních materiálů, sběr názorů hostů do ankety nebo zajištěním interakce s produkty nebo službami společnosti.
Hostesky na akce se nejčastěji najímají na typické události jako jsou:
- Hostesky na firemní akce či oslavy poskytují profesionální vítání hostů, napomáhají s přihláškami, poskytují informace o programu a celkově podporují hladký průběh akce.
- Konference, kongresy a veletrhy či výstavy, zde jsou hostesky často umístěny na informačních stáncích a poskytují informace o programu dané příležitosti. Dále mohou směřovat návštěvníky a pomáhat s koordinací různých aktivit.
- Taktéž se účastní gala večírků a společenských událostí, kde zajišťují vstupní vítání hostů, poskytují doprovod a uvádění návštěvníků ke konkrétní sedačce dle vstupenky, pomáhají s usazením hostů a podílí se na vytváření jejich pohodlí.
- Hostesky se rovněž stále častěji objevují na sportovních akcích, kde mohou poskytovat informace o místech, směrování ke stadionu nebo aréně a asistovat s prodejem vstupenek nebo nabídkou služeb.
- Na charitativních a společenských akcích asistují ohledně vítání hostů, přijímání dárců, distribucí materiálů a podporují zdárný průběh celé akce.
- Hostesky na produkčních akcích, jako jsou televizní natáčení, filmové premiéry nebo módní přehlídky pomáhají s organizací backstage, přijímáním hostů, doprovodem VIP hostů a obecnou logistikou.
- Hostesky na promotion a marketingových akcích poskytují informace o produktech nebo službách, distribuují vzorky, provádějí průzkumy a interagují s potenciálními zákazníky.
Hosteska na firemní den je zodpovědná za vytvoření příjemné a profesionální atmosféry během této mimořádné události. Jejím úkolem je zajišťovat hostům informace, asistovat při registraci, poskytovat směrování účastníků, podporovat program a celkově přispívat k plynulému průběhu dne. Hosteska může například představovat hosty ostatním účastníkům, usnadňovat vzájemné seznámení a podporovat komunikaci mezi hosty. Může také zajišťovat distribuci firemních materiálů, brožur, propagačních předmětů nebo vzorků. Hostesky se snaží zajistit, aby firemní den probíhal plynule a bez překážky, případně řeší drobné nejasnosti nebo neočekávané situace. Hosteska na firemním dnu je klíčovou součástí vytvářející pozitivní dojmem hostů z eventu a plně formuje profesionální atmosféru této příležitosti. Její role spočívá v zabezpečení, aby se hosté cítili příjemně a dokonale informovaní během celého dne.
Při najímání hostesek na společenské události je v první řadě důležité vzít v úvahu jejich dovednosti, zkušenosti, jazykové schopnosti, profesionální vystupování a schopnost přizpůsobit se potřebám a atmosféře konkrétního eventu.
V Praze existuje několik hostesingových agentur, které poskytují služby hostesek pro různé příležitosti, včetně firemních akcí, večírků, konferencí, veletrhů a dalších podobných událostí. Při výběru hostesingové agentury je třeba zhodnotit zkušenosti, reference, dostupnost a samozřejmě také cenu za poskytované služby. Doporučuje se s agenturou konzultovat specifické požadavky a očekávání vaší firmy, abyste si byli jisti, že bude přesně vyhověno vašim potřebám.
Jednou z předních hostesingových agentur Praha je JESS Production s.r.o., proto neváhejte kontaktovat tuto agenturu, jenž poskytuje profesionální servis v oblasti hostesek. Tato společnost disponuje dlouholetými zkušenostmi, absolutně reprezentativním a diplomatickým vystupování. Naprostou samozřejmostí jsou odborné i jazykové znalosti naších sympatických a pohledných hostesek. Na základě přání a požadavků klienta bude nabídnut individuální přístup a kompletní služby v hostesingovém oboru.